Image by Dhruv Weaver.


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Pursuing a buzzword | Indo atrás de um clichê


English top | Portuguese bottom | two paragraphs

On page 189 of the book “The innovators”, by Walter Isaacson, there is an account of an important change that took place in the context of the emergence of Silicon Valley. At the newly created Intel, an innovation took place that influenced the digital age as much as the other types of innovation we normally consider essential: the invention of a corporate culture and management style that was the antithesis of the hierarchical organization of traditional East Coast companies.

More than half a century later, companies, in particular Brazilian companies, want to pursue the buzzword innovation, but refusing to change the way of doing things. Giving up the hierarchical structure, then, is something as frightening as losing one's life purpose, since professionals normally consider ascending in the hierarchical structure to be synonymous with success. It is rooted in our corporate culture. In doing so, we perpetuate our inability to become innovative.


Na página 189 do livro “The innovators”, de Walter Isaacson, há um relato de uma importante mudança ocorrida no contexto do surgimento do Vale do Silício. Na recém-criada Intel, ocorreu uma inovação que influenciou a era digital tanto quanto os outros tipos de inovação que normalmente consideramos essenciais: a invenção de uma cultura corporativa e um estilo de gestão que era a antítese da organização hierárquica das empresas tradicionais da costa leste.

Mais de meio século depois, as empresas, em particular as brasileiras, desejam ir atrás da “buzzword” inovação, porém recusando-se a mudar a maneira de fazer as coisas. Renunciar à estrutura hierárquica então é algo tão assustador quanto perder o propósito de vida, uma vez que profissionais normalmente consideram a escalada na estrutura hierárquica como sinônimo de sucesso. Está enraizado em nossa cultura empresarial. Com isso, perpetuamos nossa incapacidade de nos tornarmos inovadores.


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